kaader filmist

kaader filmist

Monday, February 15, 2016

Tuba



Film: Room (2015)
Hinne: B
Sisukokkuvõte: Tuba on lugu Jackist, viieaastasest poisist, keda kasvatab ta armastav ja hoolitsev ema. Nagu iga hea ema, on ka Ma end pühendanud Jacki õnnele ning turvalisusele, kasvatades teda soojuse ja armastusega ning teeb muidki tavalisi asju nagu mängib temaga mänge ning räägib talle lugusid. Kuid nende elu on kõike muud kui tavaline – nad on vangistatud – neid hoitakse 3x3 meetrises ruumis, mida Ma nimetab Toaks. Ma on Jacki jaoks loonud sinna maailma Jacki jaoks terve maailma, ning ei peatu millegi ees olla kindel, et ka sellises kohutavas olukorras, elaks Jack igati täieõigusliku elu. Kuid mida enam Jacki huvi nende olukorra vastu tõuseb, seda enam jõuab Ma kannatus murdumispunktini, seega mõtlevadki nad välja ohtliku põgenemsiplaani, mis lõpuks viibki neid silmitsi kõige hirmsama asjaga üldse – reaalse maailmaga.
Drama

See 2010 aastal ilmunud (2011 eesti keeles) Emma Donoghue raamatTuba on olnud väga populaarne ilmumisest saati. Ja nüüd on siis jõutud filmini.

Lugu on ju iseenesest õõvastav. 17 aastane tüdruk röövitakse ühel õhtul ühe mehe poolt ja ta on elanud väikses aiakuuris juba seitse aastat. Selle aja jooksul on mees teda pidevalt ära kasutanud, põgenemiskatsetel talle tõsiselt viga teinud ja talle on ka poeg sündinud, kuid Ma pole lubanud tal kordagi poissi näha.

Jack on saanud viis ja nagu iga laps ikka on ka tal jonnituurid ja head päevad ja vahel ta tahab kõike teha ja siis vahel jälle mitte ja kui siis ema talle ütleb, et tegelikult on väljaspool seda tuba ka päris maailm, kus on puud ja tagaaed ja teised inimesed ja majad ja poed ja lennukid … Jack ei usu teda, kuid siis hakkab ta uskuma ja üha enam küsimusi küsima.

Kui mees nende kuurist siis päevaks elektri välja lülitab tuleb emal idee, kuidas Jack päris maailma saata, kuid see neil ei õnnestu. Kuna nad on hiljuti lugenud Krahv Monte Christot, siis tuleb neil teine plaan ja see õnnestub.

Päris maailm on Jacki jaoks kohutav koht, kõik on nii avar ja hele ja inimesi on nii palju ja kõik tahavad temalt midagi.

Tasapisi Jack kohaneb, kui ema on see, eks ei kohane.

Ma ei ole raamatut lugenud ja ma usun, nagu ikka, et kindlasti on raamatus palju rohkem, kuid siiski ei tekkinud mul huvi raamatut lugeda.

Aga film oli hea.

No comments:

Post a Comment