kaader filmist

kaader filmist

Friday, December 6, 2013

Võidu nimel

Film: Rush (2013)
Vaatamise põhjus: F1
Hinne: B
Filmi lühikokkuvõte: Aasta oli 1976 ja käes oli ajastu, mil "seks oli ohutu ja võidukihutamine eluohtlik". Vormel-1 piloodid, kelle seas olid ka elupõletajast playboy James Hunt (Chris Hemsworth) ning kaine ja kalkuleeriv Niki Lauda (Daniel Brühl), istusid iga võidusõidu eel autosse teadmisega, et on olemas 20-protsendine tõenäosus, et nad lõpetavad finišijoone asemel hoopiski surnukuuris... Just nende kahe vastandliku mehe vahel lööb lõkkele selle spordiala üks kuulsamaid vastasseise, mille võitjat ootab pika ja raske hooaja lõpus maailmameistritiitel ning... surematus. See on vastasseis, mida mäletatakse tänapäevani.

VÕIDU NIMEL toob vaatajate ette 70ndate aastate ohtliku ja samas seksika võidusõidumaailma, kust puudusid tänapäeval nii igapäevased ja ranged turvameetmed. Kui tahtsid võitu saavutada - või ellu jääda - ei tohtinud rajal teha ka kõige väiksemat valearvestust. Samas heidetakse pilk ka mõlema tulise rivaali eraellu ning saame aimu sellest, mis ajendas neid mehi võistlus võistluse järel eluga riskima.
Drama, F1, Biography

Wow, WOW!

Ma pole küll ise enam aastaid F1 tõsiselt jälginud (aegajalt vaatab kuidas Weberil läheb ja nüüd kui Weber on läinud …), kuid kes on Niki Lauda, seda ma ikka tean. Kui mitte Lauda Air järgi, siis RTLi Formeli ülekannetest ja tema alatise nokamütsi järgi. Kuid James Hunt oli mulle tundmatu nimi, sest tema lahkus ringis enne kui minu jaoks F1 algas.

Aga film … suurepärane!
See on huvitav, et see on siis nüüd juba kolmas eluloofilm, kus peategelaseks on enesekeskne, kalk ja äärmiselt praktiline geenius. Samas kui Hunt oli elumees kuubis, oli Lauda tüüpilise sakslase kehastus – kindel siht silme ees, reeglid kõige tähtsamad ning emotsioonid on raisatud aeg.

Kui ma enne kinno minekut pilte otsisin, mida siia teksti juurde lisada, siis ma leidsin päris palju ja huvitavaid pilte (enamasti loomulikult Huntist :)). Ma pean tõde tunnistama, et kuigi ma teadsin, kes on Niki Lauda, polnud ma kunagi mõelnud milline ta enne õnnetust välja nägi. Kui ma poleks ta pilte enne filmi näinud, siis ma oleks imestanud, et miks Hunt teda Rotiks kutsub, sest Danielil pole selliseid hiirehambaid, et hüüdnimi põhjendatud oleks, kuid isegi mina mõtlesin Lauda pilti vaadates, et ta on nii hiire näoga. Ja kui filmi lõpus ütleb Hunt, et Lauda on ilmselt ainuke inimene, kelle välimus õnnetuse tõttu paranes :) … kui mina seda pilte vaadates mõtlesin, siis ma mõtlesin, et ei tohi ikka nii mõelda, kuidas saab kellegi välimus sellest paraneda, et ta kaotab poole oma näonahast, kuid nagu näha, pole ma ainuke kes nii mõtleb :).

Aga Hunt/Hemsworth – see oli üks väga õnnestunud roll!

Üleüldse oli väga hea film!

Ja siia lõppu üks teine rallisõitja ja üks teine laulja :)



No comments:

Post a Comment